سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه از آزارش ایمن باشی، به برادری با او رغبت کن [امام علی علیه السلام]

آذر اندیشه

 

روزی بیاید و آن روز دور نباشد که آدمیان بدین نگاه در هم بنگرند و آن چه فرشتگان را در پیش آدم به سجود آورد در دیده یکدیگر ببینند و با هم مهربان شوند. (  استاد الهی قمشه ای)
                                                                                                                                                                             
 

زیبایی شرط نیست
یکی از شاگردان شیوانا غمگین و افسرده کنار جویبار نشسته بود و با چوب به سطح آب می زد. شیوانا کنارش نشست و احوالش را پرسید. پسر جوان گفت: "به دختری علاقمند شده ام که صاحب جمال است و معصوم وباشرم. اما همان طور که می بینید من بهره ای از زیبایی نبرده ام وپسران زیادی در این دهکده هستند که از من زیباترند. به همین خاطر خوب می دانم که هرگز جرات نخواهم کرد عشقم را به او ابراز کنم وباید به خاطر زیبا نبودن او را فراموش کنم؟"
شیوانا دستی به شانه جوان زد وگفت: "این احساس دلتنگی که درنگاه ودل وصدایت موج می زند، اسمش شور وعشق و دلدادگی است. می بینی که عشق، بدون توجه به جمال وچهره  به قول خودت نه چندان زیبا، قلب تو را تصاحب کرده واین یعنی برای عاشق شدن حتما لازم نیست که فرد زیبا باشد. برای عاشق بودن و عاشق ماندن هم همین طور.
زیبایی فقط به درد نگاه اول می خورد تا توجه را به سمت خود جلب کند. وقتی نگاه در نگاه تلاقی کرد و جرقه عشقی ظاهر نشد، آن رخ زیبا به درد نمی خورد. اما نگاه تو با یک هم نگاهی به شعله عشقی پرشور تبدیل شده واین نشانه خوبی است.
من جای تو بودم به جای کلنجار رفتن با خودم وچوب بر آب زدن، گلی می چیدم و به خواستگاری یار می رفتم.فقط همیشه به خاطر بسپار که در مرام عاشقی زیبایی شرط نیست. عشق با خودش زیبایی را می آورد و همه چیز را زیبا می سازد.

                                                                                                                                                                                                  (موفقیت)




اذر اندیشه ::: چهارشنبه 87/3/15::: ساعت 11:25 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ